Навчальний процес
Організація навчально-виховного процесу у дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» і спрямована на реалізацію основних завдань дошкільного навчального закладу.
Весь зміст навчально-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі визначається Базовим компонентом дошкільної освіти відповідно до програми розвитку, навчання, виховання дітей. Наш дошкільний заклад працює за новою програмою «Дитина в дошкільні роки», яка рекомендована Міністерством освіти і науки України.
Ця програма розрахована на дітей від двох до шести років і складається з чотирьох розділів:
- Фізичний розвиток. Здоровий малюк.
- Пізнавальний розвиток.
- Розвиток особистості.
- Естетичний розвиток.
У навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу ми використовуємо такі основні форми організації дітей: спеціально організована навчальна діяльність – заняття; ігри; самостійна діяльність дітей, а саме: художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька.
Щоденно в кожній віковій групі вихователями проводяться заняття в І-ій половині дня. Протягом тижня проводиться індивідуальна робота, спостереження, екскурсії, свята та розваги, гуртки тощо.
В І молодшій групі раннього віку – роки) проводяться слідуючі заняття:
1. Сенсорне виховання.
2. Розвиток мовлення
3. Предметний світ.
4. Світ природи.
5. Малювання, ліплення, аплікація.
6. Фізкультура.
7. Музика.
На заняттях з сенсорного виховання дітей будуть вчити орієнтуватися в кольорах розрізняти 8 кольорів) розрізняти предмети за величиною і формою, збирати пірамідку з 5-8 кілець. На заняттях з малювання – збагачувати словник дітей словами – іменниками, дієсловами, прикметниками. Розуміти тексти віршів, оповідань, казок.
В ІІ молодшій групі (3-4 роки) проводяться слідуючі заняття:
1. Математика.
2. Розвиток мовлення.
3. Ознайомлення з предметним довкіллям.
4. Закріплення сенсорики.
5. Вступ до природи.
6. Елементи грамоти.
7. Художньо-мовленнєва діяльність.
8. Малювання, ліплення, аплікація.
9. Фізкультура.
10. Музика.
В середній групі (4-5 років) проводяться слідуючі заняття
1. Математика.
2. Розвиток мовлення.
3. Ознайомлення з предметним довкіллям.
4. Вступ до природи.
5. Елементи грамоти.
6. Художньо-мовленнєва діяльність.
7. Малювання, ліплення, аплікація.
8. Фізкультура.
9. Музика.
В старшій групі (4-5 років) проводяться слідуючі заняття
1. Математика.
2. Розвиток мовлення.
3. Ознайомлення з предметним довкіллям.
4. Вступ до природи.
5. Елементи грамоти. Підготовка руки до письма.
6. Художньо-мовленнєва діяльність.
7. Малювання, ліплення, аплікація.
8. Фізкультура.
9. Музика.
В другій половині дня з дітьми проводяться різні види діяльності, такі як: художнє слово, театралізована діяльність, ігрова діяльність, трудова діяльність.
Щоденно проводяться прогулянки на свіжому повітрі в І-ій та ІІ-ій половині дня. Під час прогулянки діти граються, спостерігають за явищами природи, рухаються.
Гуртки є додатковою організованою формою освітнього процесу. В нашому дошкільному закладі організовано такі гуртки:
- Англійська мова;
Християнська етика.
Ці гуртки організовано з урахуванням інтересів та здібностей вихованців, запитів батьків.
Пріоритетним питанням у вихованні дітей всіх вікових груп та діяльності дошкільного закладу залишається фізичне виховання. Оптимізацію рухового режиму забезпечуємо шляхом проведення різноманітних рухливих спортивних ігор, вправ,занять з фізичної культури, самостійної рухової діяльності, тощо. Особливого значення надаємо оволодінню дітьми системою доступних знань про дотримання здорового способу життя, навчаємо основам безпеки життєдіяльності.
Формування початкових математичних знань і умінь є одним із важливих завдань розумового виховання дошкільників. Розвиток математично-логічного мислення здійснюємо під час проведення занять, використовуючи різноманітні математичні завдання, дидактичні ігри, вправи на розвиток логічного мислення. За програмою «Дитина в дошкільні роки» діти ІІ молодшої групи мають засвоювати слідуючі знання: порівнювати дві множини предметів, рахувати в межах 10, розрізняти та називати геометричні фігури(круг, квадрат, трикутник). Діти середньої групи мають засвоїти: визначати кількість предметів у множині (5-10), рахувати в межах 10, розрізняти кількісний та порядковий рахунок, порівнювати предмети за їх сукупністю, називати геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, куля, куб, циліндр).
Діти старшої групи мають засвоїти: рахунок в межах 20, порівнювати дві множини предметів за їх кількістю, називати і розрізнять геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, прямокутник, овал, куля, куб, циліндр), розв’язувати задачі на додавання, віднімання, користуватися знаками «+», «-», «=» та цифрами для запису розв’язку, використовувати знакові позначення «>», «<»,«=».
Оволодіння рідною мовою й мовленням як найголовнішим засобом пізнання і спілкування залишається одним з першочергових завдань у роботі з дітьми. Навчання мови та розвиток мовлення спрямовуємо на формування у дітей лексичної, фонетичної, граматичної та комунікативної компетентності.
Починаючи з ІІ молодшої групи дітей ознайомлюють з елементами грамоти. Дітей будуть вчити правильно вимовляти звуки рідної мови, розвивати артикуляційний апарат, фонематичний слух.
В середній групі залучати дітей до звукового аналізу слів, визначати перший і останній звук у слові.
В старшій групі познайомлять дітей з поняттям «речення», його структурою, розрізняти голосні і приголосні звуки, тверді і м’які приголосні звуки, виконувати звуковий аналіз слів за допомогою фішок – позначок звуків.