|
Навчальний процес
Організація та зміст навчально-виховного процесу в дошкільному закладі. Організація навчально-виховного процесу у дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» і спрямована на реалізацію основних завдань дошкільного навчального закладу. Весь зміст навчально-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі визначається Базовим компонентом дошкільної освіти відповідно до програми розвитку, навчання, виховання дітей. Наш дошкільний заклад працює за новою програмою «Дитина в дошкільні роки», яка рекомендована Міністерством освіти і науки України. Ця програма розрахована на дітей від двох до шести років і складається з чотирьох розділів: - Фізичний розвиток. Здоровий малюк. - Пізнавальний розвиток. - Розвиток особистості. - Естетичний розвиток. У навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу ми використовуємо такі основні форми організації дітей: спеціально організована навчальна діяльність – заняття; ігри; самостійна діяльність дітей, а саме: художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька. Щоденно в кожній віковій групі вихователями проводяться заняття в І-ій половині дня. Протягом тижня проводиться індивідуальна робота, спостереження, екскурсії, свята та розваги, гуртки тощо. В І молодшій групі раннього віку – роки) проводяться слідуючі заняття: 1. Сенсорне виховання. 2. Розвиток мовлення 3. Предметний світ. 4. Світ природи. 5. Малювання, ліплення, аплікація. 6. Фізкультура. 7. Музика. На заняттях з сенсорного виховання дітей будуть вчити орієнтуватися в кольорах розрізняти 8 кольорів) розрізняти предмети за величиною і формою, збирати пірамідку з 5-8 кілець. На заняттях з малювання – збагачувати словник дітей словами – іменниками, дієсловами, прикметниками. Розуміти тексти віршів, оповідань, казок. В ІІ молодшій групі (3-4 роки) проводяться слідуючі заняття: 1. Математика. 2. Розвиток мовлення. 3. Ознайомлення з предметним довкіллям. 4. Закріплення сенсорики. 5. Вступ до природи. 6. Елементи грамоти. 7. Художньо-мовленнєва діяльність. 8. Малювання, ліплення, аплікація. 9. Фізкультура. 10. Музика. В середній групі (4-5 років) проводяться слідуючі заняття 1. Математика. 2. Розвиток мовлення. 3. Ознайомлення з предметним довкіллям. 4. Вступ до природи. 5. Елементи грамоти. 6. Художньо-мовленнєва діяльність. 7. Малювання, ліплення, аплікація. 8. Фізкультура. 9. Музика. В старшій групі (4-5 років) проводяться слідуючі заняття 1. Математика. 2. Розвиток мовлення. 3. Ознайомлення з предметним довкіллям. 4. Вступ до природи. 5. Елементи грамоти. Підготовка руки до письма. 6. Художньо-мовленнєва діяльність. 7. Малювання, ліплення, аплікація. 8. Фізкультура. 9. Музика. В другій половині дня з дітьми проводяться різні види діяльності, такі як: художнє слово, театралізована діяльність, ігрова діяльність, трудова діяльність. Щоденно проводяться прогулянки на свіжому повітрі в І-ій та ІІ-ій половині дня. Під час прогулянки діти граються, спостерігають за явищами природи, рухаються. Гуртки є додатковою організованою формою освітнього процесу. В нашому дошкільному закладі організовано такі гуртки: - Англійська мова; Християнська етика. Ці гуртки організовано з урахуванням інтересів та здібностей вихованців, запитів батьків. Пріоритетним питанням у вихованні дітей всіх вікових груп та діяльності дошкільного закладу залишається фізичне виховання. Оптимізацію рухового режиму забезпечуємо шляхом проведення різноманітних рухливих спортивних ігор, вправ,занять з фізичної культури, самостійної рухової діяльності, тощо. Особливого значення надаємо оволодінню дітьми системою доступних знань про дотримання здорового способу життя, навчаємо основам безпеки життєдіяльності. Формування початкових математичних знань і умінь є одним із важливих завдань розумового виховання дошкільників. Розвиток математично-логічного мислення здійснюємо під час проведення занять, використовуючи різноманітні математичні завдання, дидактичні ігри, вправи на розвиток логічного мислення. За програмою «Дитина в дошкільні роки» діти ІІ молодшої групи мають засвоювати слідуючі знання: порівнювати дві множини предметів, рахувати в межах 10, розрізняти та називати геометричні фігури(круг, квадрат, трикутник). Діти середньої групи мають засвоїти: визначати кількість предметів у множині (5-10), рахувати в межах 10, розрізняти кількісний та порядковий рахунок, порівнювати предмети за їх сукупністю, називати геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, куля, куб, циліндр). Діти старшої групи мають засвоїти: рахунок в межах 20, порівнювати дві множини предметів за їх кількістю, називати і розрізнять геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, прямокутник, овал, куля, куб, циліндр), розв’язувати задачі на додавання, віднімання, користуватися знаками «+», «-», «=» та цифрами для запису розв’язку, використовувати знакові позначення «>», «<»,«=». Оволодіння рідною мовою й мовленням як найголовнішим засобом пізнання і спілкування залишається одним з першочергових завдань у роботі з дітьми. Навчання мови та розвиток мовлення спрямовуємо на формування у дітей лексичної, фонетичної, граматичної та комунікативної компетентності. Починаючи з ІІ молодшої групи дітей ознайомлюють з елементами грамоти. Дітей будуть вчити правильно вимовляти звуки рідної мови, розвивати артикуляційний апарат, фонематичний слух. В середній групі залучати дітей до звукового аналізу слів, визначати перший і останній звук у слові. В старшій групі познайомлять дітей з поняттям «речення», його структурою, розрізняти голосні і приголосні звуки, тверді і м’які приголосні звуки, виконувати звуковий аналіз слів за допомогою фішок – позначок звуків.
|